Home Landelijke radio Driekwart van de jongeren luistert dagelijks naar de radio

Driekwart van de jongeren luistert dagelijks naar de radio


Driekwart van de Nederlandse jongeren tussen 14 en 34 jaar (Millenial-doelgroep) luistert dagelijks naar de radio. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek ‘Me Public’ van BE Viacom naar het mediagebruik van jongeren. De televisie en computer zijn de belangrijkste media apparaten voor Nederlandse ‘Millennials’.

Social media spelen voor deze doelgroep een grote rol.Ze vinden het leuk om hun mening over een programma te delen met vrienden, ook tijdens de uitzending. Het commentaar op een programma blijft dan ook niet in de huiskamer. Ruim een kwart ventileert zijn mening over een programma via sociale netwerken als Facebook en nog eens een kwart doet dit op Twitter. Daarnaast wordt content van programma’s en merken ook actief gedeeld via chat of e-mail door ruim twee derde van de doelgroep.

Dagelijks mediagebruik Millennials:
01. Internetten (97%)
02. Televisie kijken (93%)
03. Social media zoals Facebook gebruiken (80%)
04. Radio luisteren (77%)
05. Kranten lezen (41%)