Home Landelijke radio Radioreclamebestedingen 104,8 miljoen eerste helft 2017

Radioreclamebestedingen 104,8 miljoen eerste helft 2017

Logo RAB

De radioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2017 is uitgekomen op 104,8 miljoen euro. In het eerste kwartaal kwam er 45,9 miljoen binnen en 58,9 miljoen in het tweede kwartaal.
Dit omzet is slechts een procent minder dan vorig jaar. De bestedingen bestaan uit spotreclame (99,7 miljoen) en non-spot bestedingen (5,1 miljoen).

De top 3 branches die het meest in radioreclame investeren zijn retail op 1, transport staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio. Renault is de grootste radioadverteerder in het eerste half jaar van 2017. Kruidvat volgt op ruime afstand en nummer 3 is Volkswagen. Aldi is een nieuwe binnenkomer en komt met stip op de vierde plaats. Ziggo sluit de top 5.

In de eerste helft van 2017 bereikte het medium radio wekelijks 13.132.000 luisteraars, 88% van de bevolking van tien jaar en ouder. Deze radioconsumenten luisterden gemiddeld 3 uur en 3 minuten per dag.