Home Landelijke radio Campagne Digital Radio+ kostte 4 miljoen euro

Campagne Digital Radio+ kostte 4 miljoen euro

De vier miljoen euro kostende campagne 'Let's Get Digital' van DAB+ Radio leidt tot nog toe niet tot een stijgende populariteit van de digitale radio. Uit onderzoek van NOS op 3 blijkt juist dat de populariteit van DAB+ het afgelopen jaar juist gedaald is.

Minister Kamp van Economische Zaken wil dat in 2017 iedereen is overgestapt naar digitale radio, de opvolger van de analoge FM. Onmogelijk, zeggen betrokkenen. "Er zijn acht miljoen personenauto's en er worden per jaar 400.000 nieuwe auto's verkocht", zegt branchevereniging BOVAG tegenover de NOS.

"Dus voordat al die auto's een nieuwe radio hebben, ben je wel even bezig. En dan heb ik het nog niet eens over busjes en vrachtwagens", aldus de BOVAG. Uit onderzoek van de NOS blijkt tevens dat mensen eerder overstappen op internetradio dan op digitale radio.

Het projectbureau Digital Radio+ zelf is positief. "Van alle mensen die van plan zijn een nieuwe radio te kopen, denkt een kwart aan eentje met DAB+", zegt Jacqueline Bierhorst, Project Manager Digitale Radio+. Volgens Bierhorst begint het net.